BAİBÜİLEF-İG 2026 1. Gün Keynote Sunumları ve Öğleden Sonra Panelleri - BAİBÜ’de “Alfabeden Algoritmaya Küresel İletişimde Yeni Ufuklar” Temalı Uluslararası Sempozyum Başladı

02 Haziran 2026 Salı

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen “3. Uluslararası İletişim Günleri Sempozyumu”, “Alfabeden Algoritmaya: Küresel İletişimde Yeni Ufuklar” temasıyla başladı. Akademisyenler, öğrenciler ve farklı ülkelerden gelen bilim insanlarını bir araya getiren sempozyumun ilk oturumu, fakülte tanıtım videosunun gösterimiyle başladı.
Sempozyum, 13–15 Mayıs 2026 tarihleri arasında üç gün boyunca devam edecek. Etkinliğin ilk günü BAİBÜ Kongre Merkezi’nde, diğer günleri ise BAİBÜ İletişim Fakültesi’nde gerçekleştirilecektir.

Haber: Hatice Cantürk

“BAİBÜ İLEF-İG 2026: Hayalden Başarı Hikayesine” adlı tanıtım filmi katılımcılar tarafından ilgiyle izlendi. Açılışta konuşan BAİBÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Emre Tandırlı, iletişimin gelenekselden dijitale uzanan dönüşümüne dikkat çekerek sempozyumun akademik vizyonuna ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Program, Bolu Valisi Abdülaziz Aydın ve BAİBÜ Rektörü Prof. Dr. Faruk Yiğit’in yanı sıra rektör yardımcıları, dekanlar ve diğer katılımcılara teşekkür konuşmasıyla devam etti.
Sempozyuma 8 farklı ülkeden ve 37 üniversiteden akademisyen ve bilim insanı katıldı.

Açılış oturumunun dikkat çeken konuşmalarından birini Viyana Üniversitesi’nden Prof. Dr. Thomas A. Bauer gerçekleştirdi. Bauer, “Algoritmik İletişim Çağında Anlamın İnşası: Bilgi, Güç ve Gerçeklik” başlıklı sunumunda dijitalleşmenin iletişim üzerindeki etkilerini değerlendirdi. Bauer, algoritmaların yalnızca bilgi akışını değil, toplumsal gerçeklik algısını da şekillendirdiğini belirterek iletişim çağında güç ilişkilerinin yeniden tanımlandığını ifade etti. Program sonunda Bauer’e teşekkür belgesi takdim edildi.

Sempozyuma çevrim içi katılan Hasan Kalyoncu Üniversitesi İletişim Fakültesi Rektörü Prof. Dr. Gül Rengin Küçükerdoğan ise “Algoritmik Tüketici: Veri, Yapay Zekâ ve Yeni Nesil Marka İletişimi” başlıklı sunumuyla katılımcılara hitap etti. Küçükerdoğan, konuşmasında “Tüketiyorum, öyleyse varım” anlayışının günümüz marka tüketiminde önemli bir gösterge haline geldiğini belirterek marka ile tüketici arasındaki duygusal bağın algısal aktarım süreçleriyle güçlendiğini söyledi. Geleneksel tüketici anlayışından algoritmik tüketici modeline geçiş sürecini değerlendiren Küçükerdoğan, veri madenciliğinin reklam ve içerik stratejilerini şekillendirmede etkin rol oynadığını vurguladı. Teknolojinin gelişimine paralel olarak reklam dili ve algı yönetiminin de değiştiğini ifade eden Küçükerdoğan, dijital çağın tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrencilerle paylaştı.

Bir diğer konuşmacı olan Yeditepe Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Suat Gezgin ise iletişim eğitiminin geleceğine dair önemli değerlendirmelerde bulundu. Gezgin, “İletişim fakülteleri, yetiştirdikleri öğrencileri 10 yıl sonra görebilecek bir deneyim sunabiliyor mu?” sorusunu gündeme taşıdı. Öğrencilere seslenen Gezgin, “Sizler mesleğin hızla dönüştüğü bir çağda mesleğe giriyorsunuz. Mesleğin yeniden tanımlandığı, tarihin en büyük olanaklarını sunduğu bir dönemdesiniz. Kamusal sorumluluğunuzu hiçbir zaman unutmayın; iletişim çağı zor zamanların aracıdır.” ifadelerini kullandı.

Sempozyumun ilk oturumu, akademisyenler, dekanlar ve katılımcıların yer aldığı toplu fotoğraf çekimi ve katılım belgelerinin takdimiyle sona erdi.

Öğleden sonra yapılan diğer oturum da ise moderatörlüğü Prof. Dr. Himmet Karadal’ın üstlendiği Alfabeden Algoritmaya: Yerelden Evrensele Dil, Kültür, Edebiyatta ve Medyada Yapay Zekâ temalı sempozyum birçok katılımcı ile devam etti.

İlk konuşma ve sunuyu yapan Prof. Dr. Samettin Gündüz’ün ilk konusu ‘Sibernetik ve yapay zekâ ilişkisi’ üzerine yaptığı sunumla ikinci oturumu başlatmış oldu. Yapay zekâ üzerine yaptığı çalışmaları paylaşan Gündüz bir diğer sunusunda ise ‘Yapay zekanın kültürel değişim sürecine etkisi’ ile öğrencilerin yapay zekâ kullanımına anlam ve tecrübe kattı.
Daha sonra Prof. Dr. Himmet Karadal ve Lara Kırmusaoğlu’nun ‘yerel medya girişimciliği: Bolu örneği’ konusuyla devam etti.

Birçok katılımcının sunumları ve öğrencilerin sorularıyla devam eden sempozyumun ikinci oturumu teşekkür belgelerinin takdim edilmesi ve toplu fotoğraf çekimiyle son buldu.