BAİBÜİLEF-İG 2025 2. ULUSLARARASI İLETİŞİM GÜNLERİ / YAPAYZAKA ve HİPERMEDYA SEMPOZYUMU

28 Haziran 2024 Cuma

sunuş

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından Cumhuriyetin 101. Yılına özel olarak başlatılmış olan ve geleneksel hale gelen Uluslararası İletişim Günlerinin ana teması Yapay Zeka ve Hipermedya olarak belirlenmiştir. Türkiye Yüzyılı vizyonu ile gelenekselleşmiş olan bu sempozyum listelenmiş olan temaları da kapsamakla birlikte geleceğin güçlü Türkiye’sinde dünyada söz sahibi bir millet olma bilinci ile oluşturulacak olan ilgili tüm diğer konu önerileri de sempozyum gündeminde ele alınabilecektir. Ulusal ve Uluslararası düzeyde uzman davetli konuşmacıların da yer alacağı sempozyum, 12-13 Mayıs 2025 tarihlerinde yüz yüze ve de çevirim içi olmak üzere harmanlaştırılmış biçimde gerçekleştirilecektir.

Sempozyumumuzun ana başlığı olan Yapay Zeka sadece iletişim ve sosyal bilimler alanında değil hemen hemen her alanda 2025 yılının başlıca gündemi olmaya devam edecek gibi görünmekte. Yapay Zeka her alanda hızla yaygınlaşan bir tanımı yeni yapılan bir unsur olarak kendini göstermeye başladı. Ancak İletişim uzmanları olarak bizler yapay zekanın iletişim çağının yeni aktörü olarak görebilir miyiz diye kendimize sormadan edemiyoruz. 

Dijital teknolojilerin ve dijital dönüşümün baş döndürücü bir hızla ivmelendiği günümüzde yeni medya mecralarının da aslında artık çok önemli yeni bir rol arkadaşı oldu bile. Bu yepyeni ve de git gide sınır tanımaz şekilde geliştirilen şey kimine göre haddini aşmış bir cüretkâr, kimine göre ise sadık bir uşak, dijital bir köle olan yapay zekadır. Tabi bu yeni arkadaşa ‘köle’ diyenler kölelik sistemini tarih boyunca kendileri için tek kurtarıcı olarak görenlerden başkası değildirler. İşin daha da vahimi, bunlar diğer milletleri de bu dijital dönüşüme tabi olan yeni medya mecraları ile köleleştirmek gibi bir ütopya tasavvuru içindedirler.

Küresel ölçekte bakıldığında yeni medya mecralarında ortaya çıkan neredeyse sonsuz içerik aleminde muhakkak insanlığa büyük faydalar sağlayacak yine sonsuz veriye erişim internet erişiminin olduğu her noktada mümkün hale geldi. Ancak alabildiğine özgür olan bu sanal alemde, bu son derece yararlı olabilecek veri dolaşımının yanı sıra, bazı şer odaklarınca yine bu salih niyetlere karşı art niyetler taşıyan dezenfomasyona, yani yalana iftiraya dayalı bir takım etik dışı eylem niteliğinde paylaşımlara da rastlamak maalesef mümkün hale geliyor.        

Önemli olanın, elimizdeki dijital iletişim mecralarını insanlığımızı her zaman daha aydınlık, daha müreffeh, daha ileri noktalara götürecek bir araç olarak kullanmakta yattığı ortadadır. Bunu yaparken de bu teknolojileri kullanan ilgili milletlerin sadece kendilerine fayda sağlayacak ve diğerlerini de köleleştirerek şekilde hegemonyası altına alarak değil, aksine her millettin adil bir şekilde, kardeşçe başarması huzur dolu aydınlık geleceklere ulaşmak için büyük önem taşımaktadır.  

Nitekim aşikardır ki tarih boyunca eldeki olanakları, barbarca, otokratik ve hegemonyal şekilde kullanan toplumlar hep tarihin karanlık sayfalarına gömülmüşlerdir. Ancak adil, demokratik, kucaklayıcı, her alanda kültürel ve sosyal etkileşime önem veren uygarlıklar ise günümüzdeki kazan kazan bilinci ile ilelebet, nice yüzyıllar hatta binyıllar boyunca varlıklarını güçlenerek ve kadimleşerek sürdürmüşlerdir.   

İki gün sürecek olan 2. Uluslararası İletişim Günleri / Yapay Zeka ve Hipermedya Sempozyumu’na iletişim bilimleri, yeni medya ve dijitalleşme konularında uzman, uluslararası düzeyde tanınmış önemli bilim insanları davetli konuşmacı olarak davet edildi.  

2. Uluslararası İletişim Günleri / Yapay Zeka ve Hipermedya Sempozyumu, davetli konuşmacıların yanı sıra pek çok zengin bildirinin de sunulacağı, uluslararası niteliklere uygun, bilimsel bir etkinliktir. Sempozyum, akademik teşvik ve doçentlik kriterlerini ve niteliklerini karşılamaktadır. Etkinliğin Düzenleme ve Bilim Kurulu’nda yurt içi ve yurt dışındaki çeşitli üniversitelerden saygın bilim insanları yer almaktadır.

Sempozyum aşağıdaki temaları kapsamakla birlikte ilgili ve bağlantılı konu önerileri de sempozyum gündeminde ele alınabilecektir.

  • Yapay Zeka ve Açılımları
  • Psikoloji Alanında Yapay Zeka
  • Tasarım Alanında Yapay Zeka
  • Gazetecilik Alanında Yapay Zeka
  • Hukuk Alanında Yapay Zeka
  • Sosyal Bilimler Alanlarında Yapay Zeka
  • Yapay Zeka ve Etik Sorunsallar
  • Yapay Zeka ve Dezenformasyon
  • Yapay Zekanın Geleceği
  • Hipermedya ve İletişim
  • Hipermedya ve Tasarım
  • Yapay Zeka ve Reklamcılık
  • Amatör Markalaşma Trendleri ve Kişisel Marka Yönetimi
  • Etkili Sosyal Medya Yönetimi ve Yapay Zeka
  • Yapay Zekanın Dünü, Bugünü, Geleceği
  • İletişim Başkanlığı ve Ulusal Marka Kimliğimiz
  • Tasarım Odaklı Yaklaşımlarda Yapay Zeka