BAİBÜİLEF-İG 2025 2. Uluslararası Yapay Zeka ve Hipermedya Sempozyumuna Kabul Edilen Özetler

1. Mustafa Doğukan Başalan DİJİTAL BİREYİN ANATOMİSİ: YAPAY ZEKA İLE İNŞA EDİLEN SANAL ÖZNELLİK
2. Ezgi Saatçioğlu DENEYİMSEL PAZARLAMA EKSENİNDE DİJİTALLEŞEN MÜZE DENEYİMİ: HİPERMEDYA OLARAK MÜZELERİN İNTERNET SİTELERİ
3. Toga Tellan DİJİTALLEŞEN HABERCİLİK, ALGORİTMALAR VE YAPAY ZEKA
4. Öznur Yalçınkaya YAPAY ZEKÂ VE GAZETECİLİĞİN GELECEĞİ: OTOMATİKLEŞTİRİLMİŞ İÇERİK ÜRETİMİNİN ETKİLERİ
5. Emine Kılıçaslan YAPAY ZEKÂ ÇAĞINDA SİYASAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA HİPERMEDYA
6. Remzi Yıldırım, Samettin Gündüz YAPAY ZEKÂ, İSTİHDAM KAYMASI VE TOPLUMSAL DEĞİŞİM
7. Can Paşa FOLEY SESLERİNİN MAKİNE ÖĞRENMESİ MİMARİLERİYLE OTOMATİK SINIFLANDIRILMASI
8. N. Barış Yay, Nurcan Pınar Eke YAPAY ZEKÂ VE IRKÇILIK: ÖRNEK VAKALAR ÜZERİNDEN BİR TARTIŞMA
9. Gül Güzem Aytekin TÜRKİYE’DE YAŞAYAN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN SOSYAL UYUM SÜRECİ: BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ
10. Tolga Erkan PERILS OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN ADVERTISING
11. Aytekin Çelik ALGORİTMALAR VE YENİ YAPAY EPİSTEME
12. Buse Koca NOTİON AI: ÜRETKENLİK KAZANIMLARI VE YARATICILIK ENDİŞESİ
13. Evangelina Parisi THE IMPORTANCE OF VISUAL COMMUNICATION IN TOURISM IN PRINT AND ELECTRONIC MEDIA
14. Evangelina Parisi ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION IN GREECE. CHALLENGES AND PERSPECTIVES
15. Olga Untila Kaplan THE ENTROPY OF JOURNALISM AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
16. Bilal Çakay KODDAN GÖRÜNTÜYE: SİNEMATİK GÖRÜNTÜNÜN ALGORİTMİK ZEKA TABANLI DÖNÜŞÜMÜ
17. İpek Krom ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND ADVERTISING: A DOCUMENT ANALYSIS OF POSTGRADUATE THESES IN TÜRKIYE UNDER THE SCOPE OF SOCIAL SCIENCES
18. Sevgi Pilgi YAPAY ZEKÂ TEKNOLOJİLERİNİN GAZETECİLİK MESLEĞİNDE KULLANIMI
19. Burçin Uysal SİYASAL İLETİŞİMDE MEDYANIN KAYNAK ROLÜ: 2024 YEREL SEÇİMLERİNDE AK PARTİ VE CHP REKLAMLARI
20. Servet Can Dönmez YAPAY ZEKA İLE MÜZİK VE DİJİTAL ÖLÜMSÜZLÜK
21. Halil Saç, Nurcan Törenli GAZETECİLİKTE YAPAY ZEKÂ VE DİKOTOMİK (PESİMİST-OPTİMİST) YAKLAŞIMLAR ÜZERİNE ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRME
22. Uğur Kılınç GELECEĞE GERİ DÖNÜŞ: FİLM RESTORASYONUNDA YAPAY ZEKÂ KULLANIMLARI
23. Tuana Tümer, Burak Ceber SES ODAKLI ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ UYGULAMALARININ REKLAMCILIK ALANINDA KULLANIMI
24. Melis Boyacı POST DİJİTAL ÇAĞDA YAPAY ZEKÂ SANATI VE YENİ ALGI BİÇİMLERİ OLUŞTURMA GÜCÜ
25. Gülce Dölkeleş YAPAY ZEKÂ İLE DOĞANIN ESTETİK SİMÜLASYONU: REFİK ANADOL’UN "MACHINE HALLUCINATIONS: NATURE" SERİSİ ÜZERİNE GÖRSEL BİR ANALİZ
26. Burçin Uysal, Banu Barış HEDONİZMİN TÜKETİM KÜLTÜRÜNDEKİ YERİ: YAPAY ZEKA DESTEKLİ REKLAMCILIK ÜZERİNDEN BİR ANALİZ
27. Özgün Şahin YENİ MEDYA SANATINDA YAPAY ZEKA İLE GERÇEKLİĞİN YENİDEN İNŞASI
28. Aslı Aslantaş Akçay TASARIM ODAKLI YAKLAŞIMLARDA YAPAY ZEKÂ VE REKLAM: BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ
29. Havva Yüksel, Cansu Açıkalın DEZENFORMASYON ÇAĞINDA BİLGİ EKOSİSTEMİ VE YAPAY ZEKA OKURYAZARLIĞININ ROLÜ
30. Mustafa Mayda, Özgün Çağlar Baykit TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME METODOLOJİSİNDE YAPAY ZEKA ETKİLEŞİMİ
31. Özgür Yetkinoğlu TİYATRO SANATINDA YAPAY ZEKANIN KONUMU
32. Yasemin Demir YAPAY ZEKÂ İLE YÜKSELEN DEEPFAKE TEKNOLOJİSİ: INSTAGRAM' DA SİNEMA YILDIZLARININ ALGORİTMALIK YÜZLERİ
33. Wafaa Naeem USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN THE PROCESS OF ORGANIZING UI UX ACCORDING TO THE USER'S NEEDS AND INTERESTS
34. İpek Biniş YAPAY ZEKÂ TEKNOLOJİSİ BAĞLAMINDA KÜLTÜR KARIŞTIRMASINA YENİ BİR BAKIŞ: COCA COLA MASTERPIECE KAMPANYASI
35. Hilal Süt, Banu Barış İKNA EDİCİ İLETİŞİM AÇISINDAN ÇİZGİ FİLMLERDE YAPAY ZEKA KULLANIMI: JETGİLLER VE RAFADAN TAYFA ÇİZGİ FİLMLERİ
36. Şeyma Nalan Ekice ‘GAN’ AĞ MİMARİSİ İLE SANAT VE TASARIMDA ARAÇSAL KULLANIMIN DÖNÜŞÜMÜ
37. Kaan Şentürk SOSYAL MEDYA ALGORİTMALARININ İFADE ÖZGÜRLÜĞÜNE ETKİSİ: HABERMAS’IN KAMUSAL ALAN TEORİSİ ÇERÇEVESİNDE BİR İNCELEME
38. Zeynep Betül Karadeniz BULUT TABANLI YAPAY ZEKA DESTEKLİ VE KULLANICI KONTROLLÜ YAZILIMLARIN İÇ MEKAN TASARIMINDA ÜÇ BOYUTLU GÖRSELLEŞTİRME AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI
39. Azimenur Ayaz ÇOCUKLARIN YAPAY ZEKÂYI KULLANIM AMAÇLARI VE EĞİLİMLERİ
40. Burcu Avcı, Uğur Kılınç NETFLİX'TE YAPAY ZEKÂ TEMALI FİLM VE DİZİLER: TEMATİK VE BİR BÖLGESEL ANALİZ
41. Birol Demircan DERİN SAHTE KULLANIMININ YARATTIĞI ETİK SORUNLAR
42. Birol Demircan TOPLUMSAL ARAŞTIRMALARDA YAPAY ZEKÂ KULLANIMI
43. Duygu Ergün, Alperen Aydın, Savaş Takan SOSYAL MEDYADA GÖÇMEN SÖYLEMLERİ: TWİTTER ÜZERİNDEN BİR METİN MADENCİLİĞİ ANALİZİ
44. Gizem Güler ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNDEN SANAL RAFLARA: TÜKETİM KÜLTÜRÜNÜN YENİ YÜZÜ
45. Fatma Memici CITY MARKETING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE: BIBLIOMETRIC AND SYSTEMATIC ANALYSIS
46. Sarphan Uzunoğlu FARKLI MECRALARDA YAPAY ZEKÂNIN ARAMA MOTORU VE İÇERİK OPTİMİZASYONU İÇİN KULLANIMI
47. Yasemin Tekeli YAPAY ZEKÂ ÇAĞINDA YARATICI REKLAMIN GÖSTERGEBİLİMİ
48. Sena Conkoğlu, Hediye Aydoğan SANAL INFLUENCER İLE İLİŞKİ DE SANAL MI? KULLANICI YORUMLARI ÜZERİNDEN BİR ANALİZ
49. Fahrettin Ersin Alaca ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE YAPAY ZEKANIN ÖĞRENİM ÇIKTILARINA KATKISI: OTOMOTİV TASARIMI DERSİ VAKASI
50. Fatma Feride Sezer YAPAY ZEKANIN BİLGİLENDİRME TASARIMINDAKİ ROLÜ
51. Cansu Açıkalın ÜRETKEN YAPAY ZEKA İLE ARAŞTIRMA KÜLTÜRÜNÜN DÖNÜŞÜMÜ: BİLGİYE ERİŞİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE AKADEMİK DİNAMİKLER
52. Berrin Öz YAPAY ZEKA ÇAĞINDA DİJİTAL HİKAYE ANLATICILIĞI: BÜYÜK VERİ VE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ANLATI DENEYİMİ
53. Özlem Vargün AI/YZ DESTEKLİ SANAL MİRAS VE TASARIM: KÜLTÜREL MİRASIN DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜ
54. Nihal Erdoğan Sepetçi YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ HABER SPİKERLERİNİN İZLEYİCİ ALGISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
55. Mehmet Taragay Ayçe YAPAY ZEKÂ İLE KÜLTÜRLERİ BİRLEŞTİRMEK: YAPAY ZEKÂNIN KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİMDEKİ ROLÜ – GOOGLE, NETFLİX VE BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÜZERİNDEN VAKA ANALİZLERİ
56. Manuela Manliherova DIGITAL (SYNTHETIC) HUMANS
57. Aslı Deniz Demiryürek DİJİTALLEŞME SÜRECİ VE KÜLTÜREL DÖNÜŞÜM BAĞLAMINDA MEDYA TEKNOLOJİNİN BİREY VE TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
58. Esma Sancar DİJİTAL DÜNYADA BİLİNÇLİ KADIN TÜKETİCİLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ
59. Gizem Çalışkan VERİLERİN KULLANICI DAVRANIŞLARINA ETKİSİ VE VERİ EKONOMİSİ
60. Özge Albayrak Karga, Tülay Erbesler Ayaşlıgil PEYZAJ PLANLAMA SÜREÇLERİ İÇİN YAPAY ZEKÂ ARAÇLARI
61. Serpil Tekeli Can, Mehmet Taragay Ayça MOBİL ARAYÜZ KULLANIMINDA(TASARIMINDA) RENK FAKTÖRÜNÜN ETKİSİ
62, Muhsin Üsame Urlunç, MİMARLIK TARİHİ EĞİTİMİNDE VİDEO OYUNLARININ KULLANIMI: ASSASSİNS CREED ÖRNEĞİ
63. Merve Yapıcı, DİJİTAL OYUNLARDA KADIN KARAKTER TEMSİLLERİ: LEAGUE OF LEGENDS’TA TOPLUMSAL CİNSİYETİN DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜ
64. Murat Yalçın, YAPAY ZEKÂ ARAÇLARININ ULAŞILABİLİRLİĞİ
65. Manuela Manliherova, DİGİTAL (SYNTHETİC) HUMANS
66. Utku Sobay, Zibeyde Süllü, REKLAMCILIKTA METİN YAZARLIĞI SÜRECİNDE YAPAY ZEKANIN KULLANIMI
67. Gökhan Demirel, DEZENFORMASYONLA MÜCADELEDE İLETİŞİM BAŞKANLIĞI REHBERİ VE HABER ANALİZİ
68. Şahide Şeker, İsnur İnci Armutlu, HİPERMEDYA ALANINI YAPAY ZEKA İLE KEŞFETMEK: YOUTUBE ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
70. Barış Atiker, YAPAY ZEKA İLE HAREKETLİ İMGENİN GELECEĞİ
71. Feyza Yontar, ALFA KUŞAĞI'NIN DİJİTAL DÜNYA İLE ETKİLEŞİMLERİNDE YENİ NESİL BABALARIN ROLÜ
72. Nalan Kantar, OYUN TASARIMINDA YAPAY ZEKA DESTEKLİ ANLATI YAPILARI: PROSEDÜREL ÜRETİM VE OYUNCU ETKİSİNİ DENGELEMEK
73, Emine Sırmalı Kayacan, YAPAY ZEKA DESTEKLİ HABER YAZIMINDA DİL VE TONLAMA ANALİZİ
74. İsmail Düger, ÜNİVERSİTELERİN KURUMSAL SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA YAPAY ZEKÂ KULLANIMI
75. Burak Evrem Turp, DİJİTAL SİNEMADA YAPAY ZEKANIN GENÇLEŞTİRME (DE-AGİNG) EFEKTLERİ ÜZERİNDEKİ DÖNÜŞTÜRÜCÜ ROLÜ
77. Mehmet Emin Arkcı, Tamer Bayrak, SANAL GERÇEKLİK VE GELENEKSEL DİJİTAL OYUNLARIN KULLANICI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BİLİŞSEL VE DUYGUSAL TEPKİLERİN BEYİN ISI ANALİZİ İLE KARŞILAŞTIRMALI İNCELEMESİ
78. Volkan Davut Mengi, 2 BOYUTLU OYUNLARDA YAPAY ZEKA VE KARAKTER TASARIMI
79. Hande Müge Yıldız, NİTEL VERİ ANALİZİNDE YAPAY ZEKÂ İLE ANLAMLI ÖRÜNTÜLER KEŞFETMEK
80. Elif Sabancı Polat, YAPAY ZEKA İLE TİPOGRAFİ ÜRETİMİ VE DENEYSEL KULLANIM: ALGORİTMİK ESTETİK VE GÖRSEL ANLAMIN YENİDEN İNŞASI
81. Gül Gizem Aytekin, Rengim Sine Nazlı, TÜRKİYE’DE YAŞAYAN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN
SOSYAL UYUM SÜRECİ: BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ
82. Okan Şeker, Ayşe Duygu Atasoy Aktaş, YAPAY ZEKA ÇAĞINDA KODUN SÖYLEMİ VE YAZILIMCININ DÖNÜŞEN KİMLİĞİ
83. Mesut Kuleli, Nazan Müge Uysal, INTERPRETING REDEFINED WITH THE DEVELOPMENTS IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE: A CRITICAL PERSPECTIVE
84. Muhammet Erdem Duru, YEREL GAZETECİLİKTE YAPAY ZEKA ARAÇLARININ KULLANIMI: DENEYİMLER, UMUTLAR VE KAYGILAR
85. Gökhan Çölük, PERAKENDE SEKTÖRÜNDE ÜRÜN AMBALAJLARINDAKİ DUYGU/ALGI HEDEFLERİNİN ANALİZİ: AMBALAJIN YAZI DİLİ
86. Kamala Tahsin Kerimova, RUSÇANIN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİLMESİ SÜRECİNDE YAPAY ZEKA TEKNOLOJİLERİ
87. Leyla Aliyeva, YAPAY ZEKA VE SANATSAL ÇEVIRI: ŞIIR, DÜZYAZI
88. Kübra Kuliyeva, YAPAY ZEKA ve MODERN LEHÇE BİLİMİ   
89. Mehmet Ümit Meterelliyoz,  Müge Meterelliyoz, MİMARLIK EĞİTİMİNDE YAPAY ZEKÂ ENTEGRASYONU: ÖĞRENCİ DENEYİMLERİ VE PEDAGOJİK YAKLAŞIMLAR
90. Mehmet Günesen Rengim Sine Nazlı, HABER KURULUŞLARININ YAPAY ZEKÂ ETİK REHBERLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
91. Emin Paftalı, GÖRÜNTÜ İLE SES KURGUSU VE İNSAN OLMAYAN KURGUCULAR: SİNEMA VE SOSYAL MEDYA İÇERİK ÜRETİMİ KURGUSUNDA TEKNOLOJİ VE YAPAY ZEKÂNIN YERİ
92. Samir Ibayev, Utku Sobay, DİJİTAL REKLAMCILIK UYGULAMALARINDA INFLUENCER PAZARLAMASININ ROLÜ
93. Gökhan Aydın, DİJİTAL OYUNLARDA ASSET ÜRETİMİNDE YAPAY ZEKÂ ARAÇLARININ KULLANIMINA GENEL BAKIŞ
94. Semih Baykal, Rengim Sine Nazlı, HABERLERDE YAPAY ZEKA KULLANIMI: BOLU ÖRNEĞİ
95. Behiç Çelebi, CHATGPT’NİN BAKMA VE GÖRME BİÇİMLERİ ÜZERİNE GÖSTERGEBİLİMSEL BİR ANALİZ
96. Berfu Bayav Oflaz, DEEPFAKE TEKNOLOJİSİ VE DEZENFORMASYON: GAZETECİLİK ETİĞİ
97. Kevser Yeşilyurt, YAPAY ZEKA İLE VERİ GAZETECİLİĞİ: FIRSATLAR VE RİSKLER
98. Edanur Yıldız, İNTERNET HABERCİLİĞİNDE GÜZELLİK ALGISI
99. Ebru Hançer, Kezban Özer, YAPAY ZEKA VE PAZARLAMA ETİĞİ: TÜRKİYE'DEKİ YAYINLARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ
100 Gönül Kanyar, DİJİTAL DÜNYADA ANNE-ÇOCUK BAĞLANMASI VE ERKEN ÇOCUKLUKTA EKRAN MARUZİYETİNİN ETKİLERİ
101 Emel Oturak Seymen, GÜNDELİK HAYAT VE YAPAY ZEKA: ŞİMDİ VE GELECEK HAKKINDA ÇIKARIMLAR
102 Bülent Öztürk, DİJİTAL EKOSİSTEMDE YENİ UFUKLAR:İLETİŞİM DİSİPLİNİ PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME
103 Muhammed Emin Albayrak, YAPAY ZEKA TABANLI FOTOĞRAF SANATI: KAVRAMSAL ÇERÇEVE, KOMPOZİSYON VE GERÇEKLİK ALGISI
104 Sedanur Zengin, YAPAY ZEKA UYGULAMALARINDA ETİK SORUNLAR: ÇİN’DE YÜZ TANIMA TEKNOLOJİSİ ÖRNEK OLAY ÇALIŞMASI
105 Bilal Erkan Değer, PODCAST YAPIMINDA VE PODCAST DİNLEMEDE YAPAY ZEKÂNIN ROLÜ
106 Cemile Sıla Bozatlı Zindan Çakıcı, TÜRKİYE'DEKİ SAĞCI PARTİ LİDERLERİNİN SOSYAL MEDYA KULLANIMI: ZEKERİYA YAPICIOĞLU'NUN INSTAGRAM HESABI ÜZERİNE BİR İNCELEME
107 Sıla Yüzgülen, Hıdır Polat, DİJİTAL DÜNYADA MARKALARIN YENİ PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK ÇOCUK FENEMONLER: GÖSTERGEBİLİMSEL BİR ANALİZ
108 Mehmet Yalçınkaya, YAPAY ZEKÂ İLE HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK KONULU LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ
109 Ahmet Salih Şimşek, YAPAY ZEKÂ ÇAĞINDA BİLGİ EDİNME DAVRANIŞLARININ DÖNÜŞÜMÜ: Z KUŞAĞI ÜZERİNE BİR İNCELEME
110 Halima Jumoke Abdulwahab, “WE ARE ALL PROFESSIONAL DESIGNERS”: THE IMPACT OF AI ON THE ORIGINALITY OF GRAPHICS DESIGN