BAİBÜİLEF-İG 2024 2. Gününde "Yapay Zeka ve Dijital Bağımılık" Konuları Ele Alındı!

30 Haziran 2024 Pazar

BAİBÜİLEF-İG 2024 2. Gününde "Yapay Zeka ve Dijital Bağımılık" Konuları Ele Alındı!

Haber: Gül Gizem Aytekin

Üniversitemiz İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen 1. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Dönüşüm ve Yeni Medya Sempozyumu, ikinci gününde de önemli konulara ev sahipliği yaptı. Yapay Zekâ, ChatGPT ve Dijital Bağımlılık konulu sunumlar, Dr. Öğr. Üyesi Özgür Başyiğit’in oturum başkanlığında Z-115 nolu sınıfta gerçekleştirildi. İlk sunum, Arş. Gör. Dr. Cihan Çılgın'ın “Üretken Yapay Zekânın Medya İçerikleri Üzerine Etkisi: ChatGPT Uygulamaları” isimli anlatısı ile başladı. Sunum içeriğinde yapay zekâ kullanımı, üretken yapay zekâ ve ChatGPT'nin gazetecilik alanındaki gelişmeleri üzerine duruldu. Gazetecilikte önemli bir alana sahip olduğunu ve daha verimli hale getirileceğini belirterek sunumunu bitirdi. Devamında ise Prof. Dr. Emre Şenol ve öğrencileri Elif Aşkan, Münire Berfin Yılmaz, Semanur Sarıca tarafından “Managing Emotions in the Face of Addiction to the Internet and Online Cognitions” konulu İngilizce sunum yapıldı. Teknolojik bağımlılıklar, aşırı teknoloji kullanımı ve internet bağımlılığı gibi konuları içeren sunum gerçekleşti. Oturum, Arş. Gör. Tuğçe İyigüngör’ün “Marka Algısı Yönetimi ve ChatGPT Üretilmiş Metinler ve Tüketici Davranışlarına Etki Potansiyeli” konulu sunumu ile devam etti. Sunumda yapay zekanın ne olduğu, öğrenme aşamaları hakkında bilgilendirme yapıldı. ChatGPT ve DALL-E gibi yapay zekâ modelleri anlatıldı. Belirlenen bir marka afişinin ChatGPT ile tekrar görselleştirme çalışması gösterildi. Soru-cevap kısmının ardından katılımcılara teşekkür belgesi verildi.